یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com
یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com

انشتین برسرسفره هفت سین

در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد. همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و

ادامه مطلب ...

نصب mathtype در word 2010

بعد یه یه ساعت کلنجار رفتن با  word 2010 بالاخره فهمیدم چه جوری MathType در  word 2010 نصب میشه.اگه به دردتون بخوره طریقه شو میذارم.من بیشترش به این خاطر  word 2010 را بیشترقبول دارم که بدون نرم افزار جانبی فایل ها رو  با کیفیت عالی به پی دی اف تبدیل میکنه.


راه حل پیشنهادی من

بعدنصب  word 2010 و  MathType

ابتدا فایل های زیر رو از مسیر زیر کپی کنین:

C:\Program Files\\MathPage\MathPage.wll
C:\Program Files\MathType\Office Support\MathType Commands 6 For Word

حالا دو فایل کپی شده را در مسیر زیر بچسبانید :

C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\STARTUP


لینک دانلودآخرین ورژن نرم افزار  MathType 6.6


آیا خواندن ریاضی فایده ای دارد؟

‌هنگامى‌ که‌ ‌این‌ سو‌ال‌ ‌از د‌هان‌ بچه‌‌ها‌ى‌ کم‌ سن‌ و سال‌ درمى‌‌آید کاملاً معقول‌ و قابل‌ قبول‌ ‌است‌،

ولى‌ وقتى‌ ‌از زبان‌ ‌افر‌اد بالغ‌ و متصد‌ى‌ مسئولیت‌‌ها‌ى‌ ‌اجتما‌ع‌ شنیده‌ مى‌شود، نه‌ تنها تعجب‌‌انگیز بلکه‌ تاسف‌آور ‌است‌.
درطول‌ زمان‌، ‌همو‌اره‌ ریاضیات‌ با سایر فعالیت‌‌ها‌ى‌ ‌انسانى‌، ‌از جمله‌ فعالیت‌‌ها‌ى‌ ‌اد‌ار‌ى‌، فنى‌، ‌علمى‌ و فر‌هنگى‌ ‌ارتباط‌ د‌اشته‌ ‌است‌. ‌اما ‌از حدود ۳۰ سال‌ پیش‌، شا‌هد یک‌ ‌انفجار و‌اقعى‌ در زمینه‌ تعد‌اد حوزه‌‌هایى‌ ‌هستیم‌ که‌ پیشرفته‌ترین‌ پژو‌هشها‌ى‌ ریاضى‌ ‌از ملزومات‌ ‌آنها ‌هستند.
‌از کدنگار‌ى‌ گرفته‌ تا پرد‌ازش‌ تصویر، ‌از فروشها‌ى‌ مز‌ایده‌‌ا‌ى‌ گرفته‌ تا صنایع‌ ‌هو‌انورد‌ى‌، ‌از دیسکها‌ى‌
نور‌ى‌ گرفته‌ تا تلفن‌ ‌همر‌اه‌، ‌از فیزیک‌ و ‌از بینهایت‌ کوچک‌ گرفته‌ تا ژنتیک‌ مولکولى‌، ‌از دنیا‌ى‌ ‌اقتصاد و ‌امور مالى‌ گرفته‌ تا فناور‌ى‌ ‌عالى‌، ‌از دنیا‌ى‌ ‌آکادمیک‌ تا جهان‌ صنعت‌، کاربرد‌ها‌ى‌ ریاضیات‌، ‌از شمار بیرون‌ ‌است‌ و طیفى‌ بیش‌ ‌از پیش‌ وسیع‌ ر‌ا در برمى‌گیرد. در جهت‌ ‌عکس‌، مسائل‌ مطرح‌ شده‌ در دنیا‌ى‌ تکنولوژ‌ى‌، دنیا‌ى‌ ‌امور مالى‌ و دنیا‌ى‌ ژنتیک‌، که‌ فقط‌ به‌ ذکر ‌آنها بر‌ا‌ى‌ ‌اختصار بسنده‌ مى‌کنیم‌، به‌ شکل‌ دو جانبه‌ موجب‌ مى‌شوند که‌ نظریه‌‌ها‌ى‌ جدید‌ى‌ در ریاضیات‌ ‌ابد‌ا‌ع‌ شوند و گسترش‌ یابند.
مقالات‌ مختلف‌ ‌این‌ کتاب‌ مى‌خو‌ا‌هند به‌ وضوح‌ نشان‌ د‌هند که‌ حضور ریاضیات‌ در ‌همه‌ ‌عرصه‌‌ها در دنیا‌ى‌ ‌امروز رو به‌ ‌افز‌ایش‌ ‌است‌، و در ‌عین‌ حال‌ نباید فر‌اموش‌ کرد که‌ ریاضیات‌ به‌‌عنو‌ان‌ نظامى‌ که‌ سرچشمه‌ دقت‌ و شادمانى‌ ‌است‌ ‌از ملاحظات‌ فلسفى‌ و ‌از ‌آثار و بد‌ایع‌ ‌هنر‌ى‌ نیز ‌الهام‌ مى‌گیرد. " منبع:پشت جلد کتاب انفجار ریاضیات"

اگر راه حلی مناسب دارین در قسمت نظرات بنویسین.

مهمترین علت افت قبولی کنکورسراسری

دانش آموزان رویدر نسبت به چند سال گذشته چیست؟

عاملی غیرا از عامل های ذکر شده
(نمایش نتایج)
با تشکر از برادر محترم وسخت کوش انس درای

رمز مادر برای نصب تمام ویندوزهای ایکس پی

قابل توجه دانش آموزای سوم که دیروز گفتن رمز ویندوز ایکس پی رو از خودت نوشتی.

نه از خودم نبود از مایکروسافت بود. حالا یادداشت کنید.


اینم رمز مادر برای نصب تمام ویندوزهای ایکس پی سرویس پک( یک ،دو ،سه و ...)


serial all xp:    jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8

ماوس بلوتوثی با قابلیت حرکت در هوا


philips-bt-mouse

شرکت فیلیپس از عرضه ماوس جدیدی به بازار خبر داده است که به وسیله فناوری ارتباطی بلوتوث به رایانه متصل می‌شود. این ماوس SPM9800 نام دارد و در صورت تمایل کاربر، می‌تواند از طریق ورودی USB که به صورت بسیار ظریف و کوچک در زیر آن قرار گرفته است نیز به رایانه متصل شود.

philips-spm9800-bluetooth-mouse-2

فیلیپس برای سیستم ارتباطی بلوتوث این ماوس از فناوری ۳۶۰ TouchControl استفاده کرده است و بر این اساس، ماوس در هر جهت و هر حالتی که باشد ارتباط خود را با رایانه از دست نمی‌دهد. با این فناوری، حتی اگر کاربر ماوس را روی هوا بگیرد نیز می‌تواند مکان‌نما را در صفحه‌نمایش کنترل کند.شرکت سازنده قیمت این ماوس را ۸۰ دلار اعلام کرده است.

ubergizmo منبع

فلش زمان با حجم بسیار کم

دانلود فایل فلش زمان

جالبه

حتما دانلود کنید.

ونظرتون درباره طراحی اون بنویسین.