یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com
یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com

شخصیت فرزندان خود را به خاطر نمره ضعیف تخریب نکنید

ریافت کارنامه تحصیلی معمولا برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با اضطراب و دلهره همراه است و این استرس در میان دانش‌آموزانی که به هردلیل امتحان خود را باموفقیت برگزار نکردند، بیشتر دیده می‌شود. بدون شک همه دانش‌آموزان در امتحانات نتایج دلخواه و مناسب را بدست نمی- آورند و علت این مساله نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد......

ادامه مطلب ...

ایجاد انگیزه در کلاس درس ریاضی

نقش رابطه معلم و دانش آموز در ایجاد انگیزه :
یکی از چالشهای مهم موجود در آموزش ریاضی عدم برقراری ارتباط عاطفی مثبت بین معلمان این درس و دانش آموزان است .
متأسفانه این امر باعث به وجود آمدن تفکرات و دیدگاه های منفی در اذهان دانش آموزان و والدین آنها نسبت به درس ریاضی شده است .و ادامه این روند یعنی ناسازگاری در ارتباط مؤثر منجر به بی -علاقگی و حتی تنفر و انزجار بسیاری از افراد نسبت به درس ریاضی شده است. اولین هدف یک معلم ریاضی در جو حاکم بر این درس ،باید برقرار کردن رابطه ی مطلوب دوستانه و حمایت کننده با دانش آموزان باشد . چنین هدفی فقط با تعامل میان معلم و دانش آموز حاصل می آید . چند روز اول مدرسه و اولین دیدارهای دانش آموزان با معلم از این نظر بسیار مهم است . بنا بر این به آن توجه خاص د اشت .معلمان تازه کار به طور معمول از معلمان قدیمی تر می شنوندکه تا هنگامی که دانش آموزان به او احترام نگذاشته اند در برابر آنها نخندد. زیرا ایشان بر این باورند که دانش آموزان برای احترام گذاشتن به معلم باید از وی بترسند. اما نظریه پردازان انگیزش می گویندکه به دانش آموزان نشان دهیدکه به آنها علاقه دارید و می توانند به شما اعتماد کنند و در صورت نیاز برای هر کمکی به شما رجوع نمایند. معلمان بر خلاف خلبانها و معمارها یا جراحها ، آموزش فشرده ای در مهارتهای حرفه شان ندیده اند. به نوعی از آنان انتظار می رود که وقتی وارد کلاس می شونددر مورد مسائل پیچیده روابط بشری تجربه و مهارت داشته باشند . از معلمها خواسته می شود که در جریان فعالیت روزانه شان :
1) انگیزه یادگیری ایجاد کنند .
2) مشوق خود مختاری باشند و عزت نفس را تقویت کنند .
3) از شدت اضطراب (anxiety ) بکاهند و ترس را از بین ببرند.
4) یأس و نومیدی ( frustration ) را کم کنند.
5) سبب کاهش تعارضها و کشمکشها(conflict) شوند و خشم را فرو بنشانند .
یکی از معلمها می گفت :« من از قبل می دانم که دانش آموز به چه چیزی نیاز دارد . من نیاز او را حس می کنم . او نیاز دارد قبولش داشته باشند . به او احترام بگذارند، دوستش داشته باشند. به او اعتماد کنند ، او نیاز دارد که تشویقش کنند ، پشتیبانی اش کنند،او را به فعالیت وا دارند و موجبات تفریح و خوشی اش را فراهم آورند تا بتوانند به کاوش و آزمایش بپردازند. و به نتایج موفقیت آمیزی برسد، عجب حکایتی است ! او این همه نیاز دارد . و من بایداینگونه نیازش را برآورده نمایم،عقل و دانایی سلیمان است و بینش و فراست ابن سینا و علم و دانش خیام و ایثار و از خود گذشتگی فلو رانس نایتینگل»
منبع :
مرکز ریاضیات

آدرس سایت های مربوط به ریاضی


ماشین حساب‌ها
http://www.1728.com
هندسه و حل مسائل آن
http://agutie.homestead.com
باشگاه ریاضی شبکه مدرسه
http://mathclub.schoolnet.ir
محاسبات سمبلیک ریاضی
http://www.acm.org
سازمان Aldor
http://www.aldor.org
الگوریتم نقل وانتقال دهنده‌ی پیام‌ها
http://www.anujseth.com
تقویت دانش ریاضی دانش آموزان

http://www.aplusmath.com

ادامه مطلب ...

آنچه فرزندان را درهم می‌شکند

والدین همواره حامی و پشتیبان فرزندان هستند و در بسیاری از موارد خود را سپر بلای فرزندانشان می‌کنند؛ اما همه ما می‌دانیم گاهی زخم‌هایی که به دل می‌نشیند از زخم خنجر نیز کاری‌تر است و برای یک عمر بر دل و جان باقی می‌ماند.

والدین همواره حامی و پشتیبان فرزندان هستند و در بسیاری از موارد خود را سپر بلای فرزندانشان می‌کنند؛ اما همه ما می‌دانیم گاهی زخم‌هایی که به دل می‌نشیند از زخم خنجر نیز کاری‌تر است و برای یک عمر بر دل و جان باقی می‌ماند.

ادامه مطلب ...

سرگرمی

اسب های خواننده

Click Here

ترکاندن پلاستیک های بادی

Click Here

خرس های آکروبات باز

Click Here

لوبیاهای جیغ جیغو

Click Here


منبع

توپ فوتبال هوشمند مجهز به GPS و RFID برای کمک به داوران

ctrus-football_01-narenji-ir.jpg

این توپ فوتبال طرحی مفهومی به نام CTRUS است، که برای کمک به داوری دقیق تر و صحیح تر بازی فوتبال ارائه شده.

تجهیز این توپ به GPS و RFID و همچنین پردازنده ی مرکزی برای بررسی بازی، گذشتن توپ از خط دروازه، آفسایدها و ... کاربرد دارد. ضمن اینکه این توپ شفاف در تشخیص گلهایی که با دست زده می شوند هم موثر خواهد بود.

فیفا همیشه به دنبال استفاده از توپ های هوشمند در بازی های جام جهانی فوتبال بوده و حتی این احتمال وجود دارد که در جام جهانی امسال از توپ های مجهز به ریز پردازنده و تکنولوژی شناخت خط دروازه استفاده کند. اگر این توپ هم به تولید برسد می تواند شانس آن را داشته باشد که به یکی از گزینه های پیش روی فیفا تبدیل شود.

 

پیشنهاد می کنم در اینجا ویدئوی آن را هم ببینید.

منبع

اضافه کردن"حس ششم" به تلفن همراه

اضافه کردن"حس ششم" به تلفن همراه  تهیه ویدئو از عصر دانش یا دانلود از اینجا


در هندوستان بیشتر افراد قبل از خرید رایانه شخصی، دستگاه تلفن همراه می‌خرند. پراناو میستری، محقق لابراتوار رسانه‌ای دانشگاه MIT معتقد است به‌راحتی می‌توان صفحه کلید و ماوس را نیز کنار گذاشت و رابط کاربرهای راحت‌تری به کار گرفت.

این دانشمند 28 ساله در کنفرانس TEDIndia که در سه ساعتی منطقه بنگلور برگزار شد، رابط کاربر خود موسوم به "حس ششم" را به نمایش گذاشت...

ادامه مطلب ...

دانلود فرمول های مثلثاث

   

دانلود                                         دانلود 

چگونه ریاضی مطالعه کنیم؟

برای مطالعه ی مفید باید برنامه ریزی صحیحی داشت که در بیشتر موارد برنامه ریزی هفتگی بهتر از برنامه های روزانه است. 

نحوه ی مطالعه ی دروس با پایه ی ریاضیات 


ادامه مطلب را بخوانید

ادامه مطلب ...