یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com
یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com

پریز های آینده: شارژر USBدر دیوار


کم کم تعداد ابزار الکترونیکی که به کمک پورت USB شارژ می شوند در حال افزایش است. با وجود آنکه اکثر اوقات مدت زمان زیادی از روز را در کنار لپ تاپ ها و یا کامپیوتر های رومیزی سپری می کنیم، اما باز هم ممکن است روزی پیش بیاید که حوصله اتاق کار را نداشته باشیم و بخواهیم در اتاق خواب یا پذیرایی مانده و گوشی یا مدیا پلیر خود را شارژ کنیم.

 

این یک پریز برق دیواری است که دارای دو خروجی سه شاخه و دو خروجی USB می باشد.این پریز که با عنوان Truepower معرفی شده می تواند بدون اتصال به لپ تاپ و یا کیس کامپیوتر های رومیزی از طریق نصب بر روی دیوار امکان شارژ وسایل با خروجی یو اس بی را فراهم کند. نگران سوختن دستگاه های خود هم نباشید چون این پریز با تبدیل برق 220 ولت در خروجی های USBاش به 5 ولت، هیچ آسیبی به آنها نمی زند.

 

این پریز از اوایل سال 2010 با قیمت 9.95$ عرضه می شود.

 

منبع

قلم هوشمند از نوشته های شما کپی برداری می کند

شرکت Livescribe یک اسمارت پن بسیار جالب طراحی کرده است. این محصول می تواند از هر آنچه که شما با استفاده از این قلم می نویسید یک فایل متنی تهیه کرده و آن را در خود ذخیره کند.

 

در ضمن اگر در هنگام نوشتن عادت داشته باشید که نوشته ها را بخوانید این خودکار هوشمند می تواند از صدای شما نیز یک فایل صوتی تهیه کرده و به فایل متنی الصاق کند.

 

برای استفاده از این فایل ها کافی است که نرم افزار Livescribe را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و فایل های ضبط شده را از روی قلم به سیستم تان منتقل کنید. این نرم افزار امکان سازمان دهی فایل ها و همچنین جستجوی متن و یا فایل صوتی خاصی را که مد نظر شما است، فراهم می کند. از دیگر امکانات این خودکار هوشمند نیز می توان به تقویم و برنامه ترجمه متون آن اشاره کرد.

  این خودکار نوشته های شما رو با صدایی که در حین نوشته شدن ضبط شده "لینک" می کنه. یعنی مثلا یه صفحه نوشتید و در حین نوشتن صحبت هم می کردید, حالا هر موقع با این خودکاررو هر جای نوشته "ضربه" بزنید, به طور اتوماتیک اون صدایی رو که در اون لحظه ضبط شده براتونپخش می کنه!

می تونید با این خودکار یه پیانو بکشید و با ضربه روی دکمه هایی که کشیدید پیانو بنوازید!!

این قلم با دو حجم حافظه 2 گیگا بایتی به قیمت 170$ و 4 گیگا بایتی با قیمت 200$ به فروش می رسد.

 

دانشجویان جزوه نویس به گوش باشید. شاید خوش شانس بودید و تا قبل از فارغ التحصیلی، سعادت نوشتن جزوه با این قلم هوشمند نصیبتان شد.

منبع

دانلود تمامی نمونه سوالات امتحان نهایی حسابان از ۸۱ تا ۸۸

شامل  ۲۳ نمونه سوال نهایی درس حسابان در دو فایل فشرده با پسورد


بخش اول

دانلود نمونه سوالات امتحان نهایی

خرداد ماه ۸۱تا دی ماه ۸۴


بخش دوم 

دانلود نمونه سوالات امتحان نهایی

خرداد ماه ۸۵ تاشهریور ماه ۸۸


نکته:راستی بچه ها پسورد فایل فشرده فامیل سجاد به انگلیسی بنویسید.

password:  parvin

BYAD


مرگ همکار

یکروز وقتى کارمندان به اداره رسیدند، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:
«دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت درمراسم تشییع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مىشود دعوت مىکنیم
در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مىشدند امّا پس از مدتى،کنجکاو مىشدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آنها در اداره مىشده که بوده است.
این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را ساعت١٠ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مىشد هیجان هم بالا مىرفت. همه پیش خود فکر مىکردند: «این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد
کارمندان در صفى قرار گرفتند و یکى یکى نزدیک تابوت مى‌رفتند و وقتى به درون تابوت نگاه مىکردند ناگهان خشکشان مىزد و زبانشان بند مىآمد.
آینهاى درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه مىکرد،
تصویر خود را مى‌دید. نوشته‌اى نیز بدین مضمون در کنار آینه بود:
«تنها یک نفر وجود دارد که مى‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسى نیست
جزء خود شما. شما تنها کسى هستید که مىتوانید زندگىتان را متحوّل کنید.
ما تنها کسى هستید که مىتوانید بر روى شادىها، تصورات و موفقیتهایتان
اثر گذار باشید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید به خودتان کمک کنید.
مهم‌ترین رابطه‌اى که در زندگى مى‌توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است.
خودتان را امتحان کنید. مواظب خودتان باشید. از مشکلات، غیرممکن‌ها و چیزهاى از دست داده نهراسید. خودتان و واقعیت‌هاى زندگى خودتان را بسازید.
دنیا مثل آینه است.
انعکاس افکارى که فرد قویاً به آنها اعتقاد دارد را به او باز مىگرداند.
تفاوتها در روش نگاه کردن به زندگى است