ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
در زیـر ایده هایی بـرای تشویق کودکـان بـه مـطالعه اشاره می کنیم:
بعـضی از ایـن ایده ها خیلی ساده و معمولی هستند، امابعضی دیگر از آنها را ممکن است تا حالا نشنیده باشید. و یادتان باشد، بزرگترین تشویق از طرف خودِ ماست—یعنی ما به عـنوان پدر و مادر. بچـه هایی که پدر و مادرشان خود افـرادی کتاب خـوان هستنـد و بـرای آن ارزش قـائلند و ابزار لازم بـرای کتابخوانی را در خـانه مهیـا کـرده انـد، بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا میکنند.
کنکوری ها حتما دانلود کنن
دانلود فایل پراکندگی موضوعی تست های ریاضی کنکور سراسری سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸
با تشکر از استادبزرگوار آقای محمد علی غنی پور
BYAD
1- به موضوع درس خود ،علاقه مند باشید .
2- بر ماده درسی خود، مسلّط باشید .
3- بدانید، از چه راهی می توانید آنچه را در نظر دارید، یاد بدهید؟ بهترین روش یاد دادن را خودتان پیدا کنید .
4- به چهره شاگردان خود نگاه کنید، تا متوجه انتظارهای آنها بشوید . دشواری های آنها را کشف کنید؛ توانایی این را داشته باشید که بتوانید خودتان را به جای آنان بگذارید .
5- به آگاهی های خشک قناعت نکنید. بکوشید مهارت را که لازمه عقل و اندیشه است و عادت به کار منظم را، در دانش آموزان تقویت کنید و تکامل بخشید.
6- بکوشید تا حدس زدن و پیش بینی کردن را، به آنان بیاموزید.
7- سعی کنید، اثبات کردن را به دانش آموزان یاد بدهید.
8- در مسأله ای که طرح شده است ، چیزی را جستجو کنید که، برای حل مسأله های دیگر مفید است . از موقعیتی که مسأله مشخص مفروض دارد ،روش کلی را کشف کنید .
9- راز خود را ، بلافاصله فاش نکنید . اجازه بدهید دانش آموزان تا آنجا که می توانند تلاش خود را برای حل یا حدس راه حل ، به کار برند ؛ به دانش آموزان امکان بدهید ،هر چه بیشتر خودشان کشف کنند .
10-با اشاره های خود ، دانش آموزان را راهنمایی کنید، ولی عقیده خود را ، به زور به آنها تحمیل نکنید .
BYAD