یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com
یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com

اپرا یونایت، آخرین شاهکار اپرا

مرورگر اپرا همیشه امکاناتی ابتکاری و فوق العاده ای ارائه می‌دهد. از Tab Browsing و Paste and Go گرفته تا Mouse Gesture، قابلیت‌هایی ابتکاری از طرف شرکت اپرا هستند که باعث سریع‌تر و آسانتر شدن مرور صفحات وب می‌شوند و لذت وبگردی را دو چندان می‌کنند.


اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب


برای دانلود کردن روی عکس کلیک کنین


آخرین نسخه‌ی پایدار از مرورگر اپرا، نسخه‌ی ۱۰.۱۰ است که امکاناتی جالب به آن افزوده شده است. البته برخی از مشکلات نسخه ی ۱۰ هم در این نسخه بر طرف شده، ولی عمده تغییری که در این نسخه رخ داده است، افزوده شدن اپرا یونایت است. امکانی برای به اشتراک‌گذاری به روش و سبکی جدید در مرورگر اپرا، بدون نیاز به استفاده از سایت‌های به اشتراک‌گذاری دیگر.

به اشتراک گذاری :

از جمله امکاناتی که اپرا به کاربرانش ارائه می‌دهد و افراد کمی هم از آن خبر دارند، شبکه‌ی اجتماعی اپرا است که می‌توانید به راحتی دوستانِ اُپرایی خودتان رو پیدا کنید و با آنها به گفتگو و به اشتراک گذاری عکس و فایل بپردازید. اما قضیه‌ی به اشتراک گذاری به همین جا ختم نمی‌شود؛ اپرا در یک ابتکار جدید، روش به اشتراک گذاری جدیدی را با نام Opera Unite (یونایت به معنی متحد) در نسخه‌ی جدید مرورگر خود ارائه کرده است. Opera Unite در واقع بخشی جدید در مرورگر Opera 10.10 می‌باشد که مرورگر شما را به یک Web Server شخصی تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید با Opera Unite فایل، عکس، آهنگ، وبکم یا وب‌سایتی را از روی سیستم شخصی‌تان به اشتراک بگذارید. یعنی سیستم شما به یک Web Server شخصی تبدیل می‌شود و افراد مختلف می‌توانند از تصاویر، فایلها و صفحات وبی که شما به اشتراک گذاشته‌اید استفاده کنند. البته این کار باید با اجازه شما انجام شود.

البته باز هم این موضوع در همینجا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید Application های بیشتری را در Opera Unite مرورگرتان نصب کنید. نصب این برنامه‌ها یا به عبارتی افزونه‌ها (Applications) در مرورگرتان به این صورت است که پس از رفتن به این آدرس ، افزونه‌های مورد نظرتان را نصب می‌کنید (همانند Addons در فایرفاکس) و پس از تنظیم کردن افزونه جدید -در صورت نیاز- از آن استفاده می‌کنید. هر روز افزونه‌هایی به لیست افزونه‌های Opera Unite افزوده می‌شود و حتی شما هم می‌توانید افزونه‌ای اُپرا یونایتی بسازید.

کار کردن با Opera Unite و افزونه‌های آن بسیار آسان بوده و نگرانی از بابت پیچیدگی کار با آنها نداشته باشید زیرا تنها با چند کلیک ساده می‌توانید یک Web Server شخصی برای خودتان راه اندازی کنید.

توجه داشته باشید برای استفاده از امکانات به اشتراک گذاری در Opera Unite باید در سایت اپرا ثبت نام کنید. البته نیازی به رفتن به سایت اپرا نیست و فقط کافیست بعد از گشودن منوی مربوط به Unite (مانند شکل روبه‌رو) در سمت چپ مرورگر اُپرا (یا استفاده از منوی Tools>Opera Unite Server>Enable Opera unite)، گزینه‌ی Opera Unite Home را انتخاب کنید و سپس دکمه‌ی Start را کلیک کنید تا پس از ظاهر شدن کادر Opera Unite Setting ، با فشردن”I do not have an Account” ، مراحل ثبت نام در این کادر آغاز شود و اکانتی برای خودتان بسازید.

با استفاده از این اکانت می‌توانید از تمامی امکانات دیگر اُپرا استفاده کنید.

بعد از وارد شدن در حساب کاربریتان می توانید پس از تنظیم کردن هر افزونه در Opera Unite به راحتی از آن افزونه استفاده کنید. البته فقط بعضی از این افزونه‌ها نیاز به تنظیم کردن دارند. برای تنظیم کردن هر افزونه کافیست از لیست رو به رو، بر روی افزونه مورد نظرتان دوبار کلیک کنید تا کادر تنظیمات آن ظاهر شود و پس از تنظیم آن با کلیک کردن بر روی Start آن افزونه را فعال کنید. تنظیمات نیز بسیار آسان بوده و فقط در حد انتخاب یک پوشه می‌باشند.

هر کدام از افزونه‌های زیر دارای رمزی برای خود در زمان به اشتراک گذاری می باشند و می‌توانید این به اشتراک گذاری را فقط بین دوستانی که می‌خواهید انجام دهید.

اگر از مرورگر اپرا استفاده می کنید ، می‌توانید با کلیک بر روی ایکون‌های زیر، افزونه‌های مربوطه را در مرورگر اپرا نصب کنید.

 

در لیست زیر تعدادی از Application های پرکاربرد و مختلف Opera Unite آمده است :

  • Messenger : امکان چت کردن با دوستانتان که در شبکه‌ی اجتماعی اپرا هستند و در لیست دوستان شما قرار دارند.

  • Media Player : در این Application امکان به اشتراک گذاری موزیک‌های مورد علاقه تان وجود دارد؛ به این صورت که در تنظیمات این Application مسیر یک پوشه که فایل های mp3 مورد علاقه‌تان قرار دارند را انتخاب می کنید تا موزیک‌ها در این افزونه لیست شوند وآماده به اشتراک گذاری شوند. سپس تنها کاری که باید بکنید فرستادن آدرس افزونه مدیا پلییرتان به دوستانتان است تا بتوانند آهنگ‌های موجود در پوشه ی انتخابی‌تان را در مرورگر اپرای خودشان با استفاده از همین افزونه پخش یا دانلود کنند.

  • Photo Sharing : این افزونه برای به اشتراک گذاری تصاویری که بر روی هارد دیسک شما قرار دارند، می‌باشد. همانند افزونه Media Player ابتدا باید یک پوشه که حاوی عکس‌های دلخواه‌مان هست را به این افزونه معرفی کنیم.

  • Web Server : با این افزونه هم می‌توانید وب سایتی را که خودتان ساخته‌اید به اجرا در بیارید وحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط در تنظیمات آن آدرس یک پوشه در هارد‌دیسکتان را وارد کنید و فایل‌های وب‌سایت‌تان را در آن پوشه کپی می‌کنید تا سایت از سیستم شما اجرا شود.

  • Web Proxy : دوست دارید یک سایت پــــروکـــسـی شخصی که هیچ وقت فــــیـــلتر نمی‌شود ، داشته باشید ؟ پس از این افزونه استفاده کنید و فقط کافیست اسکریپت پــــروکـــسـی را در مسیر این افزونه کپی کنید.

  • File Sharing : به اشتراک گذاری فایل ها از روی سیستم شما ، برای دوستانتان ، بدونه نیاز به آپلود کردن فایل‌ها. این افزونه یک پوشه که شما انتخاب کرده‌اید را به اشتراک می‌گذارد نه بیشتر !

  • My Webcam : شما می‌توانید حتی بدون استفاده از برنامه های مسنجر تصاویر وبکمتان را بین دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تعداد افزونه‌های Opera Unite زیاد است و افزونه‌های بالا تنها تعداد کمی از این افزونه‌ها می باشند.

شما به راحتی می‌توانید فایل‌هایی را روی کامپیوتر منزل از این طریق به اشتراک بگذارید و از آن‌ها در محل کار استفاده کنید. تمامی به اشتراک گذاری‌ها توسط رمزی محافظت می‌شود و کسی که می‌خواهد از فایل‌ها یا موزیک‌های به اشتراک گذاشته شده در یک اکانت استفاده کند ، باید این رمز را از صاحب فایل‌های به اشتراک گذاشته شده ، دریافت کند.

پریانا:

البته باید به خاطر داشته باشید که همانطور که گفته شد با این کار کامیپیوتر شما تبدیل به یک Web Server می‌شود، همانطوری که می‌دانید سرورهای وب کامپیوترهایی قدرتمندی هستند که پردازش‌های زیادی را انجام می‌دهند، باید توجه داشته باشید که مقداری از آنهمه پردازش توسط اپرا کم شده است ولی در نهایت هم کامپیوتر شما باید یک سایت یا سیستم اشتراک فایل تقریباً واقعی را راه اندازی کند، شما با این کار فشار تقریباً زیادی را در طول روز به کامپیوتر خود وارد می‌کنید. نکته مهم دیگر پهنای باندی است که این روش به خود اختصاص می‌دهد، شما با قرار دادن یک فایل یا سایت روی این سرور اپرایی تمام داده‌هایی را که آن سایت نیاز دارد روی کامپیوتر خود قرار می‌دهید و باید توجه داشته باشید هرباری که سایت موجود روی سرور اپرا بارگذاری می‌شود تمام آن اطلاعات از پهنای باند منزل  شما برای ورود به اینترنت و نمایش سایت شما استفاده می‌کنند.


منبع

نظرات 2 + ارسال نظر

سرویس وبلاگ دهی قلم وبلاگ با امکانات جدید و متمایز و بسیار جالب و بدون تبلیغات در وبلاگ ها و با قالب های جدید و زیبا---همین امروز در قلم وبلاگ وبلاگ بزنید www.ghalamweblog.com

سرویس وبلاگ دهی قلم وبلاگ با امکانات جدید و متمایز و بسیار جالب و بدون تبلیغات در وبلاگ ها و با قالب های جدید و زیبا---همین امروز در قلم وبلاگ وبلاگ بزنید www.ghalamweblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد