یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com
یادداشتهای  یک دبیـــر ریاضی

یادداشتهای یک دبیـــر ریاضی

tel: 09393677747 email:darayesh@gmail.com

نرم افزار محافظت از چشم در مقابل مانیتور

وقتی  چندین ساعت در روز پای کامپیوتربنشینید و به صفحه نمایشگرش زل بزنید، قاعدتا نباید توقع داشته باشید که اوضاع چشم‌هایتان چندان تعریفی داشته باشد؛ آبریزش و سوزش چشم‌ها کاملا طبیعی است!هنگام نشستن در مقابل نمایشگر، میزان پلک زدن از ۱۲ تا ۱۵ بار در دقیقه به ۴ تا ۵ بار کاهش می یابد. چرا که در اکثر اوقات مشغول تمرکز روی نمایشگر هستیم و این سبب خشکی چشم می شود. و البته این تازه اول کار است. هنگام کار با کامپیوتر برخی عضلات چشم منقبض باقی می مانند و همین سبب خستگی بیش از حد آنها می شود که در مواردی سبب تاری دید و عدم فوکوس می شود. بنابراین تعجبی هم ندارد اگر به دنبال راه حلی برای خلاصی از این وضعیت باشید.پزشکان متخصص قانون کاربردی 20-20-20 را پیشنهاد می کنند.هر 20 دقیقه بیست ثانیه به چشم استراحت دهید.نرم افزار Eyes relax ما را یاری می دهد که این کار را به راحتی انجام دهیم.سخته اما یه لحظه فک کنید به سلامتی چشمتون اونوقت می فهمید زیاد هم سخت نیست.ضمنا پیشنهاد میکنم از قسمت short breaks ابتدا گزینه configure  ودرآخرblank screen را انتخاب کنید.

برای دریافـت نرم افزار کلیک کنید.

نرم افزار پیشنهادی دیگر در ادامه مطلب

اف.لوکس با توجه به ساعات مختلف شبانه‌روز، رنگ‌های مانیتور رایانه را تغییر می‌دهد. در ساعات روز، که نور محیطی شدید است، اف.لوکس نور صفحه مانیتور را به رنگ روشنایی روز در می‌آورد. شب‌ها، وقتی نور محیطی کم بوده یا تقریبا نوری وجود ندارد، اف.لوکس رنگ‌های گرم‌تر و تداعی‌کننده نور هالوژن را ساطع می‌کند. با غروب آفتاب، دوباره نور مانیتور به تدریج تغییر می‌کند؛ البته هیچ‌کدام از این تغییرات، برای کاربر قابل درک نیست.

اف.لوکس با استفاده از موقعیت جغرافیایی شبکه شما، زمان را شناسایی کرده و نور پیرامون را به خوبی تنظیم می‌کند. تنظیم‌های پیش‌فرض این برنامه واقعا برای ساطع کردن نور کافی، مناسب است.

همچنین این برنامه را می‌توان به‌راحتی از طریق منوی تنظیمات نوار وظیفه (Taskbar) غیر فعال کرد.

شاید اولین روزهایی که با.اف لوکس کار کنید، کمی اوضاع برای‌تان عجیب باشد؛ در اولین بعد‌ازظهر شما شاهد ساطع شدن نوری شبیه به هالوژن خواهید بود که از تمام نورهای اصلی ویندوز قابل تشخیص است. اما بعد از چند روز که با اف.لوکس سر کنید، واقعا حال‌تان بهتر خواهد شد و چشم‌هایتان حین کار کردن، احساس شادابی خود را از دست نمی‌دهند. این برنامه رایگان است؛ بنابراین امتحانش ضرری ندارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد